מחשבון משכנתא - חישוב עלות המשכנתא האמיתית

מחשבון משכנתא - חישוב עלות המשכנתא האמיתית
ערך הנכס:
הון עצמי:
ההלוואה הנדרשת:
ריבית המשכנתא:
תקופת ההלוואה בשנים:
סה"כ ההחזר עבור המשכנתא:
הסכום אותו נשלם לבנק
עבור ריבית המשכנתא:

עלות המשכנתא האמיתית מהי?

למה חובה עלינו להבין לדעת ולהעריך נתון זה וכיצד מידע קריטי זה ישליך באופן משמעותי על תקופה ארוכה בחיינו.


כמה בעצם עולה לנו משכנתא?

אחד הנתונים היותר הנסתרים מלוקחי משכנתא הוא הבנה הבסיסית ביותר, בעצם כמה עולה לנו המשכנתא - כלומר מהו בעצם הסכום הכולל אותו נשלם לבנק.
 

לריביות משכנתא הטובות ביותר ומשכנתא אופטימלית, לחצו כאן - מכרז משכנתא


לתדהמתי הרבה גיליתי באין ספור מקרים כי זוגות שלקחו משכנתא, חתמו על המסמכים וכבר קיבלו את המשכנתא לא ידעו בעצם את סך ההחזר אותו הם צפויים לשלם לבנק מעבר לסכום הנלווה לצורך קניית הדירה.

טעויות שיתארו בדף זה גרמו לזוגות רבים שלקחו משכנתא ״לשעבד״ את עתידם ורווחת חייהם מגיל צעיר של אמצע שנות ה20 ותחילת ה 30  ועד כמעט לגיל הפרישה (הפנסיה)!

קראו את הכתוב בדף זה ובאתר זה בקפדנות ותמנעו מטעויות עצומות והרות גורל!

מהי מטרת מחשבון זה - מחשבון זה  יציג  בפניכם את עלות המשכנתא האמיתית

מטרת מחשבון משכנתא זה הוא להמחיש לכם כיצד פרמטרים כמו פריסת משכנתא ארוכה, קניית נכס יקר מידי מיכולתנו בפועל, תמהיל משכנתא לא נכון, שינוי ריביות ועוד,  איך כל אלו ישליכו באופן ישיר על 20 - 30 השנים הבאות בחיינו ואיך נחווה אותם ובאיזה רווחה נחיה.

מטרתו להגן עליכם על ידי המחשת ההחזר האמיתי העומד בפניכם נושא שלעיתים אינו בהיר לזוגות רבים הלוקחים משכנתא לא נכונה בתנאים לא נכונים וללא ההכנה הנכונה.

את הטעויות האלה אתר זה ימנע מכם ויוביל אותכם להחלטות האופטימליות ביותר עבורכם, ומחשבון זה הוא אחד הכלים.

יועצי המשכנאות של הבנקים ״אי הבנות״  או ״טעויות״ אפשריות והשפעתם על סך החזר המשכנתא

יועצי הבנק מולם אנחנו עובדים בדיוק כפי ששמם הם ״של הבנק״ ולכן טובת הבנק עומדת לנגד עינייהם וזאת מאחר והבנק משלם את משכורתיהם, למה זה גורם?

פריסת משכנתא ארוכה מידי שתגרום לסך החזר גבוה מידי
לא תמיד ברורה ללוקח המשכנתא ההשפעה המלאה של פריסת המשכנתא לאורך שנים רבות וכיצד פריסה זו משפיעה באופן ישיר על סך ההחזר.

מסלולי תשלום משכנתא שאינם מגיעים לידיעתכם
ישנם מסלולי תשלום משכנתא שאינם מודגשים אלא נדחקים הצידה, דווקא אלה הם המסלולים שיכולים לחסוך לכם לוקחי המשכנתא סכומי כסף עצומים, וחשוב שדווקא הם אלו שיבואו  לידי ביטוי בתמהיל הנכון.

ריבית משכנתא נמוכה יותר היא לא דווקא הגורם החשוב ביותר
ריבית היא לא דווקא מה שחשוב - זוגות רבים שמבצעים לקיחת משכנתא לבד ופועלים מתוך חוסר ידע והבנה עמוקה מתגאים שעל ידי משא ומתן הם הצליחו להוציא את הריביות הטובות ביותר, החדשות הרעות לאותן זוגות בדרך כלל הן,  גופי יעוץ משכנתא יכולים להשיג ריביות טובות יותר ונושא נוסף וקריטי יותר תמהיל המשכנתא הנכון ותפור נכון למידותיכם ישפיע באופן יותר קריטי על תשלומי המשכנתא העתידים וסך ההחזר.


מהם הפרמטרים החשובים ביותר שקובעים את סה״כ עלות המשכנא


לא הריבית אלא התמהיל

אף אחד לא יודע באמת מה יהיה בעתיד, כמובן שניתן להעריך באופן מושכל כיצד יתנהג המשק הישראלי או העולמי בשנים הקרובות אך לעיתים קרובות בין התחזיות לבין המציאות בפועל המרחק הוא עצום, ולמה אני מתכוון.

יזם נדל״ן בינוני אך חכם אותו אני מכיר באופן אישי בשעת הקריסה של המשק האמריקאי לפני מספר שנים הבין  או יותר נכון העריך שבעצם בישראל המשבר הזה לא יתחולל ולכן החליט לקחת משכנתאות בריבית פריים בסכומי כסף של מליוני שקלים ולקנות לא דירות אלא בנינים!

בתל אביב באותה תקופה המחירים היו לפני הפריצה ומאחר ובאותה תקופה היה חשש מזליגת הקריסה בשוק הנדל״ן בארה״ב ניתן היה לאתר דירות, בנינים ועוד במחירי ריצפה והיות והנגיד לשעבר סטנלי פישר הוריד את הריביות בישראל לריביות אפסיות על מנת להתכונן למשבר (אחד הדברים שלמעשה גרם לבועת הנדל״ן בישראל ולקפיצה במחירי הנדל״ן אותה אנחנו מרגישים עד היום) אותו יזם למעשה שילם ריביות אפס על סכומים עצומים  במסלול החזר של ריבית הפריים (אותו אסביר באתר זה),  נכון לכתיבת שורות אפשר לומר שמצבו של יזם זה טוב מאוד היות והריביות האפסיות עדיין מושפעות מהריבית הנמוכה,  והשיווי הנכסים זינק בעשרות אחוזים, מה נוכל ללמוד מסיפור זה?

תמהיל משכנתא נכון שבנוי על חזיות נכונות ואבחון נכון יוכל לחסוך לנו סכומי כסף עצומים יותר מאשר שינוי זה או אחר בעשירית הריבית אותה נשיג בעצמנו, מלבד זאת כפי שהוסבר בעזרת שיטת שלושת השלבים שפיתחנו תשיגו את הריביות האופטימליות ואת המסלול האופטימלי הנכון לכם.

השפעת הפריסה לטווח ארוך ומשמעותה

פעמים רבות קיים הפרש בין חלומות לבין מציאות ומכך חובה להיזהר על מנת שנקבל את ההחלטות הנכונות ביותר ולא נבצע טעויות שישליכו באופן ניכר על עשרות השנים הבאות בחיינו.

אחד הפתרונות לזוגות רבים ששואפים לקנות נכס אשר מחירו גבוה יותר מאשר יכולתם הכלכלית בפועל מוצאים את הפתרון בדמות של פריסת משכנתא לאורך שנים רבות ועל ידי כך למעשה מקטינים באופן ניכר את תשלום המשכנתא, על פניו פתרון הגיוני.

אך עליה וקוץ בה, כמובן שלבנקים פתרון זה הוא מייטבי מכמה סיבות - החזר חודשי נמוך יותר משמעותו פחות סיכון לבנק, פריסה לאורך שנים רבות יותר תשלום סך החזר משכנתא גדול יותר!

בעזרת ״משחק״ בפרמטרים במחשבון המצורף תוכלו להבין איך באופן ישיר ככול שפריסת המשכנתא הנה לטווח זמן ארוך יותר כך סה״כ עלות המשכנתא גבוהה יותר ובאופן ניכר!

ומה אם אגיד לכם שבתנאים שונים של ריביות ותמהיל לא נכון ופריסה לתקופת זמן ארוכה הלוואה של מליון שקלים תוביל אותנו להחזר משכנתא של 2 מליון ש״ח לבנק!

כלומר בתכנון לא נכון שיעבדתם את עתידכם לבנק, שיעבדתם את רווחת חייכם, את החופשות המתוכננות, את הרווחה של ילדכם ועוד וכל זה קרה בחתימה לא נכונה והחלטה פזיזה של זוג צעיר בתחילת דרכו.

ואם אצליח למנוע מכם לעשות טעות זאת ולקחת החלטות נכונות יותר, אז השגתי את מטרתי ואת מטרת קבוצת נדל״ן דיל אותה הקמתי.


כמה מילים לסיכום לגבי מחשבון משכנתא - מחיר עלות המשכנתא בפועל

ברצוני היה להבהיר במחשבון זה את החשיבות העצומה של קבלת ההחלטות הנכונות ואת הדרך הנכונה להימנע מטעויות עקב חוסר ההבנה של אחד מהפרמטרים החשובים ביותר כאשר אנחנו לוקחים משכנתא,  הבנת סך גודל ההתחייבות וההחזר הכללי העצום אותו אנחנו לוקחים על עצמנו.

את ההשפעה העצומה שיש למספר השנים בהם נפרוס את המשכנתא וכיצד נתון זה ישפיע באופן ניכר על סך ההחזר, אילו נתונים לא תמיד מודגשים לנו על ידי יועצי המשכנתאות מטעם הבנקים, ואיך להסיק ולהימנע מבעיות  אפשרויות והמחלטות לא נכונות.

השתמשו במידע הקיים באתר זה במחשבוני המשכנתא השונים ובשיטת שלושת השלבים והשיגו משכנתא טובה יותר, נכונה יותר, מכך רמת חיים עתידית גבוהה יותר ורווחה עתידית בתקופה כה ארוכה של חייכם - תקופת תשלום המשכנתא.








 

מנהל מקרקעי ישראל
לשכת שמאי מקרקעין בישראל
התאחדות הקבלנים
משרד הבינוי והשיכון
Ministry of Industry
משרד האוצר
למדו איך להשיג את המשכנתא הטובה ביותר, למדו איך לנצל את התחרות בין הבנקים ולחסוך עשרות אלפי שקלים - כל הסודות והידע באתר אחד.
קבוצת נדל״ן דיל