מחשבון משכנתא לחישוב התקציב הפיננסי שבו נוכל לעמוד לרכישה של הדירה המתוכננת

מחשבון משכנתא לחישוב התקציב הפיננסי שבו נוכל לעמוד לרכישה של הדירה המתוכננת
הון עצמי:
החזר חודשי רצוי:
ריבית המשכנתא:
תקופת ההלוואה בשנים:
הסכום העומד לרשותך לצורך קניית דירה:

מה תבינו לאחר קריאה של שורות אלו ושימוש במחשבון משכנתא זה

  • מציאת מחיר הנכס שבו נוכל לעמוד והתקציב הנכון לנו לרכישת דירה.
  • אלו טעויות נפוצות בבניית תקציב דירה ואיך להימנע מהן.
  • מה המשמעות של לקיחת משכנתא הגדולה מיכולתנו הכלכלית.
  • כמה כסף באמת עומד לרשותנו ברמות המינוף השונות.
     

לריביות משכנתא הטובות ביותר ומשכנתא אופטימלית, לחצו כאן - מכרז משכנתא

רדיפה אחרי החלום והבית המושלם

כאשר הגענו להחלטה על קניית דירה או קניית בית עלינו להבין שישנו הבדל עצום בין רצוי למצוי, ולמה הכוונה במשפט זה?

לרבים מאיתנו ישנו חלום אותו אנחנו רואים בדמיוננו - השכונה בה נגור, הנוף לים, מספר החדרים המרווחים, כיצד יראה חדר השינה עם המקלחת הצמודה וחדר הארונות הענק, סלון עצום מימדים וחדרי ילדים גדולים ומפנקים, אך בהרבה מהמקרים ישנו הבדל בין אותו חלום לבין יכולתנו בפועל.

לפעמים רדיפה אחרי החלום בלי להתייחס לנתונים הפיננסים האמיתיים אותם אנחנו יכולים להרשות לעצמנו יכולים להוביל לבעיות עצומות בהחזר המשכנתא ובהתחייבות אותה אנחנו לוקחים על עצמנו, נדגים בכמה שורות בעיות אפשרויות ואיך מחשבון זה פותר אותם.

החזרים חודשיים גבוהים מיכולתנו הכלכלית

זוגות רבים שרכשו דירה ולקחו החזרי משכנתא גבוהים מכפי יכולתם הכלכלית או לחילופיין לא לקחו את טווח הביטחון הראוי בין יכולת ההחזר בפועל להחזרים אותם הם התחייבו עליהם, או לחילופיין לא לקחו יועץ משכנתא שבנה תמהיל נכון ולכן ההחזר החודשי זינק באופן קריטי לאחר מספר שנים, כל אלה מגיעים לנקודה בה החזר המשכנתא החודשי מכביד באופן עצום על רווחת המשפחה או אף גורם לתחילה של קריסה כלכלית של התקציב המשפחתי ומכאן לאי תשלום משכנתא ומשם הדרך למטה קצרה!

בעזרת מחשבון זה תוכלו להבין באופן ברור היכן נמצא טווח מחירי הנכס בו תוכלו לעמוד.

לקיחת משכנתא בפריסה לטווח זמן ארוך על מנת לרכוש נכס שמחירו גבוה מיכולתנו הכלכלית

זוגות רבים שמתפתים לקנות דירה שמחירה גבוה מיכולתכם הכלכלית פותרים בעיה זו בצורה לא נכונה והיא פריסת המשכנתא לתקופות ארוכות במיוחד של 25 שנה ויותר, אכן על פניו זה נראה פתרון מצוין מזאת מכיוון שההחזר החודשי קטן אך עליה וקוץ בה.

עליכם להבין שבאופן ישיר ככול שזמן ההחזר של המשכנתא גבוה יותר כך סך ההחזר גבוה יותר או במילים פשוטות יותר, אם ניקח משכנתא  של מליון שקל ל 30 שנה בתנאים מסויימים סך ההחזר לבנק יעמוד על 2 מליון שקל! וזאת בגלל הפריסה הארוכה, ואת אותם משאבים שהינו יכולים להקדיש לרווחת המשפחה אנו למעשה מקדישים לבנק.

כל אדם צריך לעשות את החשבון הבא לעצמו וכל אחד יגיע למסקנה אחרת אך מחובתי להדגיש נקודה זאת שאולי לא תודגש לכם בשיחות עם הבנק, על מנת להמחיש נקודה זאת בניתי מחשבון שעוסק אך ורק בנקודה זאת.


מניעת בזבוז זמן של חיפושים מיותרים ולא ממוקדים

ניסיוני עתיר השנים בתחום הנדל״ן לימד אותי כי מספר עצום של זוגות אינם מודעים כלל לעלות האמיתית של דירה או בית אותם הם יכולים לרכוש ולכן יושבים שעות על לוחות הנדל״ן השונים, מדברים שעות ארוכות עם מתווכים ומבלים שעות בראיה של דירות, פרויקטים חדשים ועוד אך  שמגיע רגע האמת והם מוצאים את הדירה או הבית עליו חלמו - הם מבינים שהסכום המצוי בכיסם והמשכנתא אותה יכול ורוצה לתת להם הבנק כל אלה רחוקים מאוד מהמחיר האמיתי של הנכס אותו הם יכולים לקנות בפועל, מחשבון זה בא לפתור את בעיה זו במדויק ולכך הוא נבנה.

ככול שהחיפוש יהיה מדויק יותר ועם הבנה אמיתית של התקציב העומד לרשותנו כך הסיכוי שנמצא את הנכס המתאים לנו ביותר והנכון לנו ביותר גדל.

איך להיעזר במחשב משכנתא זה ומה הפרמטרים אותם יש להכניס ואלו מסקנות נוכל לקבל

מחשבון זה תוכנן בקפידה תוך שימוש באלגוריתמים ונוסחאות מימון מתוחכמות על מנת לסייע לכם לקבל את התמונה המיטבית של התקציב העומד ברשותכם בפועל על מנת לרכוש את הדירה או הנכס שאכן אפשרי מבחינת יכולתכם הכספיות.

שימוש במחשבון זה הנו קריטי בשלב חיפוש הדירה והתכנון הראשוני וקריטי עוד יותר בשלבים המאוחרים יותר של בניית התקציב הנכון והמדויק שיוביל אותכם לתהליך קניית דירה טובה יותר בטוחה יותר ונכונה יותר עבורכם.

מהם השדות אותם יש למלא במחשבון ולאלו תוצאות נוכל להגיע

הון עצמי - מהו הסכום בפועל העומד ברשותכם ונמצא זמין בזמן הווה, פנוי ומוכן לצורך רכישת הנכס.

החזר המשכנתא החודשי האפשרי - כפי שמוסבר באתר זה בפרק תכנון פיננסי, עלינו להבין במדויק מהו ההחזר בו נוכל לעמוד, חשיבות נושא זה הנה קריטית ביותר, ולכן מוסברת בכובד ראש באתר זה.
 
ריבית משכנתא - מלאו את הריבית הממוצעת על פי נתונים אותם קיבלתם מיועץ משכנתאות או השאירו על 4 אחוז, נתון זה משתנה מעת לעת וחשיבותו משנה ומשתנה בהתאם לתמהיל המשכנתא, תמהיל מסלולי משכנתא שנכון עבורכם יכול לחסוך סכומי כסף עצומים כפי שמוסבר באתר זה.

תקופת ההלוואה  - כמו שנאמר בדף זה וכפי שמודגש ומוסבר באתר זה, המשמעות של זמן פריסה ארוך יותר היא סך תשלומים גדול יותר, בניתי מחשבון שמדגים נושא זה במדויק על מנת שתבינו את כובד משקל החלטה זו.


כמה שורות לסיכום מחשבון משכנתא זה להבנת תקציב קניית דירה

זוגות רבים מקלים ראש בעת לקיחת משכנתא מתוך הרגשה שהבנק יעשה עבורם את העבודה והרי יש שם יועץ משכנתא, טעות זאת מובילה אותם מניסיוני לתשלומים מיותרים שיכולים להגיע לעשרות ומאות אלפי שקלים בפריסת משכנתא לא נכונה, בתמהיל מסלולי משכנתא לא נכון, באי היעזרות במכרז משכנתא ושיטת שלושת השלבים של אתר זה שפותחה אצלנו בקבוצת נדל״ן דיל.

נתקלנו בלקוחות רבים שהקדישו שעות וימים למחקר של איזו מכונית לקנות כאשר שווי המכונית 70,000 ש״ח אך כאשר לקחו משכנתא ״חסכו זמן״ הקדישו כמה דקות עם יועץ המשכנתאות של הבנק ולקחו משכנתא לא נכונה בשווי של 800,000 ש״ח ויותר עם עלויות והשלכות שריסקו את התא המשפחתי לאורך שנים.

אני מדגיש לכם באופן אישי ומנכ״ל הקבוצה, החלטה על משכנתא נכונה, התעמקות ומחקר בשלב זה של לקיחת מימון עצום זה תשפיע באופן ניכר על תקופה ארוכה בחייכם, הקדישו את הזמן הראוי והיעזרו באתר זה שכל הכלים נמצאים בו.








 
מנהל מקרקעי ישראל
לשכת שמאי מקרקעין בישראל
התאחדות הקבלנים
משרד הבינוי והשיכון
Ministry of Industry
משרד האוצר
למדו איך להשיג את המשכנתא הטובה ביותר, למדו איך לנצל את התחרות בין הבנקים ולחסוך עשרות אלפי שקלים - כל הסודות והידע באתר אחד.
קבוצת נדל״ן דיל